4. Kvalitetskontroller

Nedan kan du följa vår progressrapport för 2017.

Från mars arbetar vi enligt nedan. (en gemensam rapport kommer att publiceras här på hemsidan under hösten).

Undersökningen som tagits fram under det gemensamma projektet har påbörjats. Syftet är att vi med berörda kommuner ska få en gemensamt accepterad bild av insamlingssystemets lämplighet i kommunen. Resultatet kommer också att utgöra ett delunderlag till planeringen av insamlingssystemet lokalt. Undersökningen har påbörjats i följande 18 kommuner

  • Ekerö
  • Eksjö
  • Falun
  • Gällivare
  • Hallstahammar
  • Katrineholm
  • Lindesberg
  • Linköping
  • Lomma
  • Mörbylånga
  • Nykvarn
  • Olofström
  • Salem
  • Sandviken
  • Skövde
  • Strömsund
  • Sunne
  • Tranemo

Under februari har vi arbetat med följande:

  • Slutrapport för projektet utarbetad och godkänd av ledningen
  • Arbetet med konsumentundersökningen lämnat projektformatet och gått över till löpande arbete.

Under januari har vi arbetat med följande:

  • Inhämtat offerter från undersökningsföretag
  • tagit fram en bruttolista på vilka kommuner som skulle vara intressanta att genomföra undersökning i under 2017.