5. Informationsinitiativ

Nedan kan du följa vår progressrapport för 2017.

Under april har vi genomfört följande:

  • Lansering av ny ambassadör: Titiyo återvinner Titiyo
  • Trailers, annonser och hemsida har fått fler besökare än tidigare
  • COOP har utvecklat annons på filmjölkspaket

Under mars har vi genomfört följande:

  • Musikvideo och trailers godkända
  • Uppdatering av kampanjsidan http://latgammaltblinytt.nu godkänd
  • Övrigt kampanjmaterial godkänt
  • Allt material släpps för användande av kommuner, producenter och fastighetsägare den 7 april - nu kör vi!

Under februari har vi genomfört följande:

  • Planering för lansering i slutet av mars av artist 2
  • Uppföljning av kampanj i december-januari visar att annonserna om myter lett till många interaktioner som bidrar till en bra spridning. Hemmainspiration har väckt stort intresse och har bidragit till att många startat en videovisning och framför allt tittat klart på videon. Film om Ebbot som återvinner Ebbot har stått för en bra räckvidd.

Under januari har vi genomfört följande:

  • Artist nummer 2 har påbörjat sin återvinning
  • Planering inför lansering i mars av artist 2
  • Fortsatt kampanjande med Ebbot som inspiratör
  • Besvarat en mängd frågor via Facebook kring verksamheten och myten om att glasförpackningar av genomskinligt och färgat glas skulle blandas.